Powered By Blogger

3 Ekim 2015 Cumartesi

UYKU



Resim: Francisco Goya "Aklın Uykusu Canavarlar Üretir"

UYKU

Derin bir uykudan uyandım
Yüzümü dolunayda yıkadım
Gecede usulca yol aldım
Kuru otların, çakıl taşlarının,
Çöl kumlarının ayaklarımın altından söyleştiği yerlerden geçtim
Eski yapıların yıkıntıları yükselirken aya doğru
Kulaklarımda sahipsiz binlerce ses
Eski yaşamlardan geçtim.
Çamaşır ipine asılı bir çocuk elbisesinin yalnızlığından,
Avluda sallanan içi boş bir beşiğin kimsesiz ninnisinden,
Bedenlerini kaybetmiş gölgelerin ağlayışlarından geçtim.
Yanmış ağaçların şarkısını dinledim
Yaşamaktan yorulmuş bir karganın hiç de uzun olmayan ömrünün hikayesini dinledim
Ve yol aldım tekrar
Peşim sıra geldiler tüm eski tanrılar
“Bilmek için önce gör” dedi
Göğün ve yerin tanrısı
“Sonra duy” dedi ağaçların tanrısı
“Ve konuş” dedi suların tanrısı
“Uzaktan sesler geliyor” dedim
“Yaklaşıyor ” dedi tüm tanrılar
Korkudan titreyerek kaçıştılar.
Karanlığın içinden korku gelip dikildi karşımda siyah
“Korku bulaşır, korku bulaşır, korku bulaşır” dedim sessizce
Her dokunuşumda bir yüzünü yitirdi
Ve uyku tanrıçası gelip aldı beni kollarına
“Unut artık tüm yaşananları ve söylenenleri
Çünkü hiçbir değeri yok sözün
Uyumuş ve ölmüş olanda.
Bu yüzden kardeştir ikisi ve insan en masum yüzüne kavuşur öldüğünde
Sus şimdi, uyu
Hiişşşt…
Uyandığında yükseleceksin tüm insanlığın omuzlarında.”


Şubat 2015

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder